Kako da Google primeti vaš sajt - Ključne reči

22. 7. 2017.

Ključne reči (keywords) imaju veliki uticaj na poziciju sajta u pretraživačima, jer one trebaju da vas „preporuče“ potencijalnom klijentu ili kupcu. Zato je veoma važno da se odaberu prave ključne reči, koje su usko povezane sa vašim poslom i koje će na sajt dovoditi prave ljude, a ne „slučajne prolaznike“.

Kako da Google primeti vaš sajt - Ključne rečiAko ste se odlučili za čitanje ovog teksta, verovatno ste neko ko već ima svoj sajt/blog i želite da poboljšate poziciju, ili razmišljate o kreiranju istog, pa želite da od samog početka primenite odgovarajuće, neophodne mere, kako bi se vaš sajt/blog što pre našao među prvim stranicama web pretraživača.

Pronalaženje ključnih reči je osnova SEO optimizacije sajta. To je ozbiljan posao, koji zahteva vreme i koncentraciju. Ukoliko se poslu ne pristupi kako valja, rezultati mogu da budu čak šta više i negativni. U svakom slučaju, “džabe ste krečili”!

Kako istraživati ključne reči?

Za početak, sedite i dobro razmislite koje su to reči koje bi potencijalni klijenti/kupci mogli da kucaju prilikom pretrage, tražeći ono što vi nudite. Napravite spisak od 50-ak reči, zatim krenite u analizu.

Za analizu vam mogu biti od pomoći neki od sledećih sajtova: Google Keyword Planner

Google Keyword Planner

Keyword Planner, proizvod kompanije Google, je besplatna alatka, pregledna i laka za korišćenje. Potrebno je da u okviru polja za unos upišete sve ključne reči, jednu ispod druge. Ova alatka može da vam ponudi i alternative za određene unesene reči. Možete podesiti da vam nudi samo one ideje koje su blisko povezane sa vašim rečima. U naprednim opcijama se može podesiti željena lokacija i jezik, kako bi reči bile prilagođene ciljanom području.

Kao rezultat korišćenja ove alatke, dobićete spisak sa svim opcijama koje je Google pronašao. Takođe, imaćete uvid u to, koliko je koja reč u proseku korišćena u pretragama na mesečnom nivou. Listu možete skratiti, tako što ćete odmah eliminisati one reči, koje imaju mali broj pretraga. Bilo bi odlično kada biste vašu listu ključnih reči sveli na svega 4-5 reči oko kojih će se graditi sadržaj sajta/bloga.

Svaka ključna reč koju ste izabrali mora da ispunjava jedan uslov, a to je da odgovara vašoj ciljnoj grupi. Takođe, treba da težite ka tome da izabrana reč ima što veći broj pretraživanja na mesečnom nivou, a da pri tome što manji broj konkurenata koristi istu reč.

Savetujemo da ne ponavljate ključne reči do besvesti, kako bi Google primetio da pišete o određenoj temi. Dovoljno je da umereno koristite izabrane reči, ipak je bitno da tekst bude jasan i da zadrži smisao.

Zapamtite!

Kreiranje liste ključnih reči je ozbiljan posao i veoma je važna stavka u optimizaciji sajta. Ukoliko lista izabranih reči nije relevantna za vašu ponudu, a ipak se pojavite na prvoj stranici pretraživača, nalazićete se na pogrešnoj prvoj strani, tamo gde vas potencijalni klijenti/kupci neće tražiti.

Mi možemo da izvršimo istraživanje ključnih reči za vas, slobodno nam se obratite.