Ključne reči – kako da ih (umereno) koristimo?
24. 10. 2017.
Tanka je linija između „dovoljnog” i „preteranog”. Zamislite jedan mafin. Ako ga ukrasimo čokoladnim mrvicama, biće ukusniji i lepši, ali ako preteramo sa dekoracijom, kolač će biti nejestiv. Da, ovo je metafora – mafin je članak, a čokoladne mrvice su ključne reči.
Ključna reč je ključ uspeha?
Ako ste pročitali naslov članka i odlučili ste da nastavite sa čitanjem, verovatno želite više da saznate o ključnim rečima. To bi značilo da smo uspeli da vam privučemo pažnju. To je naravno dobra stvar, ali ne i naš glavni cilj. Ono što mi želimo jeste da pročitate članak do kraja i da ga i zapamtite, a kako bi ovo postigli, moramo vam držati pažnju do samog kraja. Kako ćemo ovo postići?Može neki članak da bude najzanimljiviji i najbrilijantniji na celom netu, pa da ga ipak pročitaju samo roditelji autora i onaj random lik, koji klikće na sve što objavite. Zašto se ovo dešava?
Odgovor na oba pitanja: ključne reči.
Šta možemo (i šta ne bi smeli) raditi sa ključnim rečima?
Ključne reči su ideje i teme, koje određuju sadržaj članka. Pomoću njih određene stranice uspevaju da se plasiraju među prvim rezultatima na Google-u (ili drugom pretraživaču). U suštini, što češće koristimo ključne reči, veće su šanse da ljudi pronađu naš tekst. Međutim, umerenost je i u ovom slučaju važna.Možemo mi započeti svaku rečenicu sa datom reči, možemo ključnu reč ponavljati i deset puta zaredom, ali ćemo iznervirati čitaoce, koji će prestati i sa čitanjem teksta i sa kupovinom od nas. Možemo nuditi najkvalitetniji proizvod ili uslugu na tržištu, ako smo ih naljutili i „smorili”, sigurno neće kupiti ništa. Sa druge strane, ni pretraživači ne vole preterano korišćenje ključnih reči; Google na primer kažnjava ovaj prekršaj tako što će članak poslati na poslednju stranicu rezultata pretrage, gde ga nikad niko neće pronaći.
Umereno korišćenje ključnih reči je i više nego preporučljivo, kako bi posetioci bili sigurni da su na dobrom mestu i da je dati članak baš o tome, što ih zanima. Ključne reči možemo ubaciti u naslov (ali se moramo čuvati klikbejta!), ali ih možemo uklopiti i u URL (posetioci ga obično ne primećuju, ali pretraživači itekako gledaju URL).

Moramo odabrati najbolje ključne reči kao oružje!
Važno je napomenuti da ključne reči mogu biti generički pojmovi – njih nazivamo glavnim ključnim rečima (head keywords). Ove reči ljudi često pretražuju, ali je i konkurencija ogromna, pa je veoma teško dospeti na prvu stranicu pomoću njih.Dugačke ključne reči (long-tail keywords) su preciznija kombinacija pojmova. Konkurencija za njih je obično manja, pa se i manji sajtovi mogu probiti na prvu stranicu. Za određivanje dugačkih ključnih reči je neophodno poznavanje jezika ciljne publike. Šta će naš potencijalni kupac upisati u pretraživač, jeftino ili povoljno? Na ovakva pitanja odgovore možemo pronaći kroz razgovor sa kupcima ili praćenjem foruma, ali možemo sprovesti i sopstveno istraživanje pomoću online softvera. (Google Keyword Planner, Keyword Tool, SEMrush)
Više o temi pročitajte u sledećem članku: Kako da Google primeti vaš sajt - Ključne reči
Pre nego što zaključite da je korišćenje ključnih reči previše komplikovano da bi bilo isplativo, setite se da je nekad davno neko isto ovo rekao i za internet – i kako je samo pogrešio! Morate se pridržavati samo jednog osnovnog pravila: manje je nekada više!
Članak je napisala naša gostujuća blogerka, Blanka Cindel.