6 razloga zašto je pisanje sadržaja za web bitan deo marketinga

27. 1. 2021.

Šta je sadržaj, pitate se – to je zapravo sve od društvenih mreža, preko videa, pa sve do tekstova na web stranicama i blogovima. Sadržaj je zapravo sve, što jednu kompaniju predstavlja u online svetu. Pametne strategije sadržaja su poslednjih godina srž online marketinga.

6 razloga zašto je pisanje sadržaja za web bitan deo marketingaSve treba da bude utegnuto, a stil pisanja treba da se dopadne ciljnoj publici, kako bi došlo do konverzije. Kompanije često naprave grešku i ceo svoj budžet za marketing ulože u jednu stvar – na primer u snimanje videa. Međutim, snaga dobro napisanog sadržaja za web ne sme biti potcenjena. Pisani sadržaj privlači ljude na sajt i na profile na društvenim mrežama, a ako je kvalitetan, posetioci će se vraćati po još. Na kraju krajeva, ko ne voli da čita tekstove, koji su informativni i edukativni?

Da vidimo, zašto je pisanje sadržaja za web toliko bitno!

  1. Pomaže u građenju svesti o brendu

    Predstavljanje proizvoda ili poslovnih ideja može da potraje. Potrebno je pridobiti korisnike i dozvoliti im da otkriju što više o proizvodu koji se prodaje. Plasiranje sadržaja putem različitih kanala može da im pomogne u tome. Korišćenjem društvenih mreža, njuzletera, blogova i sajta može da se plasira dobro napisan, zanimljiv i koristan sadržaj, koji se veže uz brend i gradi svest o istom kod potencijalnih kupaca.
  2. Pisani sadržaj za web je dobar za SEO

    Pisani sadržaji su uvek bili i biće značajni za SEO (optimizaciju za pretraživače). Video se bolje rangira, kada uz njega ide i pisani sadržaj. To može biti na primer opis na YouTube-u, koji pomoću ključnih reči pomaže videu da se što bolje rangira među pretragama. Blog tekstovi pomažu web stranicama da zauzmu bolje pozicije među pretragama, a čak i Facebook postovi sa dobrim tekstom imaju bolju vidljivost.
  3. Pisanje pomaže u predstavljanju ciljeva kompanije

    Redovnim postavljanjem sadržaja pratioci i posetioci imaju uvid u poslovanje, ponudu i ciljeve preduzeća.
  4. Ka dobrom sadržaju linkuju i drugi

    Ako kompanija redovno osvežava stvoju web stranicu relevantnim sadržajem, uskoro će ljudi iz drugih kompanija početi da spominju i da na svojim stranicama postavljaju linkove ka sadržaju, što pozitivno utiče i na SERP poziciju (poziciju u rezultatima pretraga).
  5. Dobar sadržaj se deli

    Posetioci imaju naviku da dobar sadržaj podele na svojim profilima na društvenim mrežama. Zato je potrebno u pisani sadržaj uključiti i ključne reči, koje se često pretražuju, naslove, koji privlače pažnju (na primer naslove koje sadrže brojeve, neobična pitanja ili nešto drugo, što će zaintrigrirati čitaoca). Bez obzira da li se radi o tekstu za blog ili o objavi na društvenim mrežama, ako je sadržaj interesantan, čitaoci će ga deliti.
  6. Pisani sadržaji povećavaju vreme zadržavanja

    Setite se svog omiljenog brenda i zapitajte se, zašto vam je baš taj brend toliko drag? Velika je verovatnoća, da je najveći razlog digitalna strategija brenda. Bez obzira, da li se radi o sjajnom Instagram profilu, o sajtu koji je lak za korišćenje ili o zanimljivom blogu koji rado čitate uz kafu, pisanje je značajan deo te strategije.

Zaključak

Nikad nemojte potceniti snagu kvalitetnog pisanog sadržaja za web. Dobar kontent gradi vezu sa publikom i jača lojalnost prema brendu. Ako tek razmišljate o uključivanju pisanog sadržaja u digitalnu strategiju, obavezno razmislite o tome, koji ton želite da koristite, koja pravila imate i na koji način želite da ispričate priču brenda ili kompanije.