Content marketing ili plaćene reklame?
7. 9. 2021.
Krajnji cilj ova dva pristupa marketingu jeste da se dopre do potencijalnog tržišta, kako bi se ostvario dalji razvoj biznisa. Iako imaju isti cilj, razlikuju se u tri osnovna polja.
Razlika #1: privlačenje VS guranje
Ukoliko vam je stalo do toga da vaš sajt bude aktuelan i izgleda ozbiljno, pisanje opisa proizvoda, blog postova i vesti u vezi vašeg poslovanja moraju da idu u korak sa razvojem biznisa. Pisanje sadržaja za sajt će dovesti potencijalne kupce na vašu stranicu prilikom njihovog istraživanja na internetu. Na taj način ih uspešno privlačite da istraže vašu ponudu.
U praksi, to je inbound marketing i ovaj pristup zahteva strateško kreiranje sadržaja za sajt.
Sasvim suprotno od inbound-a je outbound marketing.
Kod outbound-a se kreira sadržaj uz pretpostavku da će privući potencijalne kupce. Takođe, u ovom slučaju strategija nije da se potencijalni kupci „čekaju“ relevantnim sadržajem, nego je potrebno da im se on nametne – sadržaj se gura pred potencijalne kupce pomoću plaćenih reklama (Facebook Ads, Google Ads).
S obzirom da ovaj sadržaj niko nije samoinicijativno tražio, outbound je kao pucanje u prazno sa nadom da ćete „uloviti“ nekoga, ko će se zainteresovati za vašu ponudu.
Razlika #2: uopšteno VS specifično
U outbound spadaju plaćene reklame na društvenim mrežama, ali i mediji poput televizije, radija, odnosno bilbordi ili štampani flajeri. Preporuka je da ovakvi tipovi reklama budu više uopšteni.
Zašto?
Baš kao vi, bilo ko može proći ulicom i videti bilbord, svako gleda televiziju...
Dakle, kako bi se povećale šanse da se dosegne što veći broj ljudi koji bi mogli biti zainteresovani za vašu ponudu, kampanje trebaju biti uopštene.
Sa druge strane, content marketing zahteva mnogo specifičniji pristup.
Inbound pristup zahteva kreiranje obrazovnih ili zabavnih sadržaja koji su namenjeni specifičnoj, odnosno određenoj publici.
Iako različiti ljudi mogu da imaju iste probleme, kompanije se moraju opredeliti za publiku koja je njima najbitnija ili za one tipove ljudi sa kojima imaju najviše iskustva.
Kako bi se željeni potencijalni kupci doveli na sajt, potrebno je kreiranje sadržaja kao što su blogovi, postovi na društvenim mrežama, opisi proizvoda ili da se primene različite SEO tehnike za optimizaciju sajta.Razlika #3: dozvoljavanje VS prekidanje
Ljudi koriste internet pretraživače kako bi našli odgovore na svoja pitanja ili rešenje problema. Svaki put kada neko unese upit, internet pretraživač dobija dozvolu da prikaže korisniku najrelevantnije rezultate. Ova dozvola se odnosi i na prikazivanje vašeg sajta. Dakle, ukoliko na sajtu imate dobar sadržaj i ukoliko pretraživač smatra da ste dovoljno bitni da vas prikaže među rezultatima pretrage, eto vas pred očima potencijalnog kupca!
Kada govorimo o socijalnim mrežama, ljudi prate preduzeća kojima veruju. Kada zaprate stranicu, oni su automatski dozvolili da im se prikazuju objave na feed-u.
Slično je i sa promotivnim e-mailovima. Kada se neko prijavi na vaš bilten, on vam daje dozvolu da mu šaljete personalizovane ponude.
Sve ovo inbound čini dozvoljenim marketinškim pristupom.
Međutim, plaćene reklame poput tradicionalnih televizijskih ili radijskih, odnosno u digitalnoj eri na društvenim mrežama imaju potpuno drugačiji pristup.
Koliko puta vam se desilo da u toku gledanja omiljenog programa na televiziji usledi pauza za reklame?
Zatim, kada skrolujete sadržaje po društvenim mrežama ili gledate video na YouTube-u, često „iskaču“ reklame sa ciljem da vam se skrene pažnja na brend.
Često ljudi „hladno“ pređu preko ovih reklama, ali se dešava i da ih one zainteresuju, te kliknu kako bi saznali više.
Ali to je baš pravo lice outbounda – prekidanje potencijalnih kupaca u svojim aktivnostima kako bi im se prikazala reklama.
Kada se primeni prava strategija, oba slučaja – i content marketing i plaćene reklame funkcionišu!